wtorek, 9 czerwca 2015

Jak samemu zrobić paletę do farb?

Nie mogłam się powstrzymać.

Przeglądam fb i co widzę?
Paletę do farb zrobioną własnoręcznie. oryginał TUTAJ


Dużo czasu nie minęło zanim zaczęłam sama realizować ten projekt. Dosłownie w tym samym momencie jak zobaczyłam post na jednej z moich ulubionych stron moje dzieci kreatywnie szybko pobiegłam po talerzyki plastikowe do grilla, nakrętki i klej na ciepło i działamy.




Szczerze Wam powiem, że nie wiem kto w tym momencie miał więcej frajdy - ja czy dzieci?
No cóż grunt, że wszyscy jesteśmy zadowoleni.

Jak to zrobić?
Bardzo łatwo.

Można kupić mocny talerz plastikowy, ale my użyliśmy takiego jednorazowego, przeznaczonego do grilla - też się dobrze sprawdził.

Nakrętek takich plastikowych w naszym domu nie brakuje, więc mieliśmy naprawdę duży wybór. Wykorzystaliśmy zarówno te małe od napoju, jak i te większe od musztardy oraz wysokie od płynu do płukania.


Pistolet na klej także mamy od zawsze, tak więc paleta nie kosztowała nas nic.

Wystarczy rozgrzany klej położyć na nakrętkę i przykleić na talerzyku w dowolnym miejscu. Ot to cała skomplikowana procedura naszej zabawki.





Następnie uzupełniamy nakrętki farbkami. My użyliśmy zwykłych plakatówek rozcieńczonych wodą. Ale najlepiej sprawdziłyby się takie w tubie lub w butelce - są bardziej płynne. A do tej wysokiej nakrętki wlałam wodę by czyścić pędzelek.





Szykujemy kartkę od bloku i możemy malować



Po zakończonej pracy idziemy wyczyścić nasz sprzęt do malowania ;-)


Można to zrobić w zlewie ....




Albo pod prysznicem....



I gotowe. Teraz nasze palety czyściutkie czekają na kolejne malowanie ;-)


Jeśli podobnie jak ja szukacie ciekawych pomysłów na to jak spędzać czas z dziećmi to zapraszam na stronę Moje Dzieci Kreatywnie KLIK

6 komentarzy:

  1. Super! bardzo się cieszę, że mogłam zainspirować, jak widzę dzieci zadowolone :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak bardzo bardzo bardzo ;-) jeszcze raz dziękujemy za świetny pomysł.

      Usuń
  2. Bardzo fajny pomysł. Szkoda tylko, ze nie wszystkie mamy mają tyle czasu żeby tak spędzić miło czas ze swoimi pociechami. Ja osobiście postaram się aby taki dzionek zorganizować i sprawić taka drobnostka frajde

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję że znajdzie się chwilka a malec będzie zadowolony. powodzenia

      Usuń
  3. Fajna zabawa, a dzieci jakie zadowolone

    OdpowiedzUsuń
  4. tak. uwielbiamy razem spędzać czas. zdecydowanie to była świetna zabawa, a z palet korzystamy do dziś.

    OdpowiedzUsuń