czwartek, 5 kwietnia 2018

Tort wielkanocny - jak go ozdobić samemu?


Wielkanocny stół to przede wszystkim jaja, szynka i biała kiełbasa. 

U nas poza tym podstawą świątecznego wystroju jest TORT. 


Zawsze staram się, by ozdoby pasowały do okazji.

Każdego roku tort wielkanocny przybrany jest inaczej.
W tym roku postawiłam głównie na ozdoby z masy cukrowej.
Jeśli jesteś ciekawy efektu zapraszam, kliknij w tekst, a zdjęcia same się pojawią.


Ten post będzie zawierał jedynie zdjęcia tortów.
Obiecuję, że następne postaram się zaopatrzyć w przepisy.

Pochwalę się jedynie, że miałam do zrobienia 3 sztuki. Każdy był o innym smaku. I każdy trafił do innego domu.

Jak już kiedyś wspominałam, rodzinkę mamy liczną i zawsze chętni się znajdą.
A ponieważ tradycję mówiącą o tym, że na stole wielkanocnym musi pojawić się tort wielkanocny przejęłam po mamie, a i teściowa również tego przestrzega, to już wiecie dla kogo mogłam je upiec.

Nie przedłużam tylko już się chwalę.

1. TORT O SMAKU CZEKOLADOWO - KARMELOWYM Z BEZĄ.




2. TORT KARMELOWY Z SOLONYMI ORZESZKAMI ZIEMNYMI


Inspiracją do przygotowania tego tortu były moje ulubione lody o nazwie słony karmel. \nie mogłam się powstrzymać, musiałam spróbować odtworzyć ten smak w postaci tortu. Dzieciaki były zachwycone!



3. TORT MALINOWY





W zrobienie ozdób włożyłam wiele pracy, mam nadzieję, że efekt jest zadowalający. Nie są to doskonałe ozdoby, ale mam nadzieję, że jeszcze moja ręka się wprawi i lepienie figurek z masy cukrowej będzie bardziej efektowne i doskonałe. Czas i doświadczenie zrobią swoje - mam nadzieję!

Tak jak wspomniałam wyżej, obiecuję, że kolejne wpisy zawierać będą przepis i wskazówki na to jak wykonałam masę tortu.

Pozdrawiam serdecznie.

3 komentarze:

  1. Robię torty na urodziny córki, ale zawsze mam problem z ozdobieniem go :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jeszcze kilka propozycji na ozdoby tortów, obiecuję, że niedługo zacznę je wstawiać. Fajnie, że jesteś.

      Usuń
  2. pozdrawiam :)
    Fajne pomysły kulinarne :D

    OdpowiedzUsuń