środa, 1 kwietnia 2015

Moje wielkanocne ozdoby

U nas przygotowania do świąt pełną parą.

Jestem w trakcie robienia ozdób na stół wielkanocny i innych pomieszczeń w domu, by mimo niezbyt pięknej pogody poczuć magię świąt.

To ozdoby na naszych oknach.




Jajka w koszyczku poniżej zrobiłam sama z modeliny.

Gałązki brzozy i ozdobne jajka stoją w pokoju gościnnym u teściów.

Ozdoby robię już teraz by później na spokojnie zająć się przygotowywaniem potraw i dopięciem wystroju do samego końca ze spokojem a nie z nerwami.

Ozdobą stołu jest gdacząca kura. Niesamowita radość dla dzieci i jeszcze większa motywacja do tego by robić hałas bo na głośne dźwięki ona się włącza.


Nie może zabraknąć rzeżuchy. W tym roku posialiśmy ją w skorupach jaj i je ozdobiliśmy.




To nasza wesoła zajęcza rodzinka.

 A przy talerzach będą serwetki również w kształcie zajęcy. To technika ich składania i końcowy efekt.

1. Rozkładamy serwetkę.


2. Składamy dolny i górny brzeg do środka.


3. Chwytamy górny brzeg i składamy serwetkę na pół.


4. Górne narożniki kierujemy do dołu tak by na środku się stykały.


5. Dolny prawy i lewy narożnik składamy wzdłuż środkowej linii. Powstanie taki kwadrat.


6. Odwracamy naszą figurę na drugą stronę i dodatkowo jeszcze do góry nogami.


7. Chwytamy dolny narożnik i zginamy go w górę jak na zdjęciu.


8. Boczne narożniki wywijamy do tyłu i wkładamy jeden w drugi tak by się połączyły.

 To przód naszej figury a niżej tył.


9. Następnie wywijamy powstałe górne trójkąty na kształt uszu.


Przód i niżej tył naszego zajączka

10. I tak powstałą ozdobę możemy postawić na stole.


U nas będą stały przy każdym talerzu. Tak więc muszę zrobić 12 sztuk :-)


A największą atrakcją naszego świątecznego stołu jest wielka szynka, około 5kg waży. Na niej będą wbite różne ozdoby a między innymi te kurczaki, jaja i zajączki z modeliny, które kilka lat temu (stąd brakujące ucho) również wykonałam własnoręcznie.


Reszta ozdób i całkowity efekt naszej święconki i naszego stołu obiecuję przedstawić już w sobotę.

Ja zajęłam się tradycjami świeckimi, a tutaj http://marcelkowa.blogspot.com/2015/03/wielkanoc-i-jej-zwyczaje.html możecie przeczytać o tradycjach katolickich.

Mam nadzieję, że podobają się Wam nasze inspiracje i może skorzystacie z jakiegoś pomysłu.

2 komentarze:

  1. Super! zrobiła bym też sobie takie króliczki z serwetek ale nie mam takich zdolności 😋

    OdpowiedzUsuń
  2. To nic trudnego. Wyżej jest podany krok po kroku. Spróbuj a zobaczysz że się uda.

    OdpowiedzUsuń