wtorek, 22 grudnia 2015

Przepis na krokiety z kapustą i grzybami.

Mam już czasami dość zjadania na obiad ciągle tego samego. No bo ile można? A obiad na piątek, to w ogóle dla mnie jakiś koszmar. Nie przepadam za rybą, a według zwyczaju wyniesionego jeszcze z domu, w piątek musi być zrobiony obiad bez mięsa. Wymyśliłam, więc własny przepis na krokiety z kapustą i grzybami, wypróbowałam i teraz chętnie się nim z Wami podzielę.



Kiedy robiłam je po raz pierwszy, miałam wielkie obawy co do tego, czy mężusiowi będą smakowały. Ale na szczęście, ku mojemu zdziwieniu, prosił o dokładkę, a nawet o powtórkę na następny dzień. Sukces, odniosłam sukces!!!

Oto mój PRZEPIS NA KROKIETY Z KAPUSTĄ I GRZYBAMI.

Zacznijmy od samego początku.

FARSZ: (kapusta z grzybami)

Składniki:

1 kg kapusty kwaszonej
0,5 kg pieczarek
Cebula
Sól
Pieprz
Ziele angielskie
Liść laurowy
Masło


Wykonanie:

Kapustę wrzucamy do garnka z małą ilością wody.


Dodajemy do niej przyprawy oraz odrobinę masła.


W oddzielnym garnku rozpuszczamy kolejną niewielką porcję masła.


Dodajemy cebulę, oraz sól.


Gdy już się cebula zeszkli


dodajemy umyte i pokrojone drobno pieczarki.


Gdy już woda odparuje, a grzyby będą dogotowane, wszystkie składniki na farsz możemy ze sobą połączyć.

Do słoiczka odlałam nadmiar wody z kapusty.



CIASTO: (jak na naleśniki, ale bez cukru)

Składniki: na 9 sztuk.

2 szklanki mąki pszennej
0.5 litra mleka
2 całe jaja
1/2 łyżeczki soli


Wykonanie:

Dodajemy wszystkie składniki, mieszamy by powstała jednolita, gładka masa.


Na niewielkiej ilości oleju, na rozgrzaną patelnię


wlewamy ciasto i smażymy na możliwie najcieńsze placki.



KROKIETY:
(Łączymy farsz z ciastem i zawijamy)

Nakładamy farsz na środek naleśnika.


Zwijamy jeden koniec ciasta,


Następnie jego boki


I całość zawijamy aż do końca, tak by farsz był pokryty naleśnikiem.


Gdy już wszystko zwiniemy, możemy zacząć panierowanie i smażenie naszych krokietów.


PANIERKA

Składniki:

3 jaja
Bułka tarta
Delikat do mięs


Wykonanie:

Bułkę mieszamy z przyprawą, jaja rozkłócamy.


Następnie zwinięty krokiet moczymy w bułce


Jajku


I znowu w bułce


Tak przygotowane krokiety wkładamy na średnio rozgrzaną patelnię z olejem


i smażymy na małym ogniu, by całe się zgrzały i się nie spaliły z zewnątrz najpierw z jednej strony


następnie z drugiej


I gotowe.

SMACZNEGO


Idealne na obiad, przede wszystkim dobre na obiad na piątek, dla tych którzy szukają pomysłu na obiad bez mięsa i mają ochotę na coś innego niż ryba, czy jaja.

Jest przy tym trochę zabawy, ale z pewnością są zdrowsze od tych kupnych.  Przede wszystkim nie mają w sobie tych wszystkich E i innych ulepszaczy.
A Ty masz swój wypróbowany przepis na krokiety z kapustą i grzybami?

28 komentarzy:

  1. Uwielbiam krokiety i robię je według przepisu bardzo zbliżonego do Twojego :)U nas piątkowe obiady mogą być mięsne, ale ja generalnie za mięsem nie przepadam i zawsze poszukuję jakiejś alternatywy :)

    Wesołych Świąt ! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami warto odpocząć od mięsa, nie tylko w piątki

      Usuń
  2. Wyglądają smakowicie, ale nie lubię grzybów. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można wymyślić swoje ulubione nadzienie

      Usuń
  3. Krokiety robimy tylko na świeta i z grzybami prawdziwymi :) Podziwiam, ze chcialo Ci sie robic zdjecia na kazdym etapie prac :):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam krokiety ale dużo z nimi roboty!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham takie krokiety, brakuje mi tylko sera. :D U mnie musi być obowiązkowo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to dopiero świetny pomysł. Następne będą ze serem

      Usuń
  6. Jak ja lubię krokiety! A tak dawno ich nie jadłam! Rzeczywiście jest z nimi trochę roboty, ale kiedyś chyba pokuszę się o wypróbowanie tego przepisu :) W końcu i ja kiedyś będę musiała czymś karmić mojego przyszłego męża ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniami :) uwielbiam krokiety, zwłaszcza do barszczyku :) ja lubię takie krokiety gdzie domieszane jest jeszcze mięsko, ale u Ciebie był piątek więc zrozumiałe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za mięsem nie przepadam, ale barszczyk uwielbiam!!!

      Usuń
  8. Kocham krokiety, choć sama nigdy ich nie robiłam. Chyba czas to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają bardzo apetycznie (smaka mi zrobiłaś ;)
    Niestety czas nie pozwala mi na takie pyszności :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, sporo czasu potrzeba na stworzenie tego dania

      Usuń
  10. u mnie często się robi jesienią takie krokiety, z leśnymi grzybami i kapustą kiszoną:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam krokiety, ale takie skomplikowane rzeczy robi mama ;)
    Chociaż gdyby przyszło mi kiedyś robić je samej to chętnie skorzystam z Twojego przepisu, bo jest taki dokładny i krok po kroku ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie na tym mi zależało - na dokładności, by nawet początkujący mógł sobie ze wszystkim poradzić.

      Usuń
  12. Uwielbiam wszystko co ma w sobie kapustę i grzyby :)

    OdpowiedzUsuń