piątek, 2 października 2015

Co trzeba zrobić, by być najlepszą ciocią na świecie?

Jestem ciocią i lubię nią być. I sama z dzieciństwa mam wiele wspomnień związanych właśnie z moimi ciotkami. Mam również dzieci, które swoje ciotki wręcz uwielbiają. Praktycznie każdego dnia pytają kiedy ciocia Justyna, ciocia Magda albo ciocia Kamila ich odwiedzi. I na podstawie własnych doświadczeń, jak i obserwacji własnych dzieci podpowiem Wam co zrobić, by być najlepszą ciocią na świecie.




Może zacznę od własnych wspomnień.

Są trzy kobiety, które w szczególności podbiły moje serce w dzieciństwie i o których mogę mówić ciepło nadal.

Jedna z nich spędzała z nami długie godziny. Pomimo tego, że stosunkowo rzadko spotykała się z moją mamą, dla nas zawsze miała czas. To my byliśmy na pierwszym miejscu. Graliśmy w różne gry planszowe, układaliśmy puzzle a na dobranoc czytała nam książkę i opowiadała bajki. Jejku, to były naprawdę cudowne chwile. Pamiętam, jak kiedyś przyjechała nie dość, że późną porą i musiałyśmy iść spać, to jeszcze nie miała chęci, lub przyzwolenia mojej mamy na to by być przy nas. Tak bardzo byłam zawiedziona. I żadne zabawki, sterty słodkiego i innych podarunków nie zastąpiły nam nigdy tego czasu i zaangażowania tej cioci. Nie czekaliśmy na to co nam przywiezie, a na to w co się pobawimy i jaką bajkę usłyszymy.

Druga cioteczka również ofiarowała nam wiele swojego czasu i miłości. Jechaliśmy do babci na wakacje, ale z myślą że ona tam będzie. Dużo rysowałyśmy i również grałyśmy w gry planszowe. I w tym przypadku nigdy nie czekałyśmy na prezenty. Liczył się fakt, że mamy z kim spędzać czas. Była dla nas inspiracją. Brałyśmy każdy rysunek, analizowałyśmy go i własnymi siłami próbowałyśmy namalować identyczny. Niestety długo ta sielanka nie trwała. Ciocia wyprowadziła się, a wakacje u babci nie były już ciekawe.

I ostatnia z kobiet, które wniosły w nasze dzieciństwo wiele ciepła i miłości. W dzień miałyśmy siebie : ja i siostra, a ciocia ogarniała gospodarstwo i dom. Ale wieczory były dla nas. Wspólnie siadałyśmy przed telewizorem i oglądałyśmy seriale lub programy rozrywkowe. Mogłyśmy przy tym rozmawiać godzinami. I rzadko kiedy zdarzało się, byśmy szły do własnego pokoju wcześniej niż godzina 0:00. To były cudowne chwile, które naprawdę ciepło wspominam.

A jak jest z moimi dziećmi?

I w tym przypadku widzę, że najlepszymi ciotkami są te, które poświęcą swój czas właśnie im. I denerwuję się czasami, bo mało mam okazji na spotkania z siostrami, a one zamiast poświęcić te chwilę dla mnie i rozmowę ze mną, biegają z moimi chłopakami. I wiem, że to dla nich najlepsze i że właśnie te momenty zostaną w ich wspomnieniach, ale po prostu bywa i tak, że i ja chcę oderwać się od codzienności i nacieszyć gośćmi.

Jest jedna metoda, dzięki której możesz być ulubioną ciocią bez poświęcania swojego czasu i energii. Wystarczy, że masz dzieci, które ze sobą do nas zabierzesz. Jeśli będą potrafiły się zgrać z moimi, to na bank będziesz ulubioną ciocią a ja bez końca będę wysłuchiwać " Mama, a ciocia X kiedy do nas przyjedzie?

Tak więc podsumowując:
Nie potrzeba wielkich prezentów lub nawet drobnych upominków, by stać się ważną osobą w życiu dziecka. Wystarczy poświęcić jemu swój czas i odrobinę uwagi. Bo zabawki się popsują, czekoladki zostaną zjedzone a świetna zabawa i miło spędzone chwile na zawsze pozostaną w pamięci dziecka.

A co Ty robisz by być dobrą ciocią lub ulubionym wujkiem? Znajdziesz odrobinę dobrej woli, by poświęcić dziecko swoją uwagę? Masz miłe wspomnienia z dzieciństwa? Zapraszam do podzielenia się swoją historią. Chętnie przeczytam i powspominam razem z Tobą.

4 komentarze:

  1. Marcel ciągle pyta kiedy przyjedzie ciocia Lina bo chcę jechać donki :) Dokładnie,najważniejsze dawać siebie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma nic piękniejszego i cenniejszego od miłości dziecka.

      Usuń
  2. Ja jestem wujkiem, ale niestety tylko drugiego stopnia, bo sam jestem jedynakiem, więc takim typowym wujkiem to nie będę nigdy, najwyżej dla dzieci moich kuzynów. Szkoda, bo oni rzadko u nas bywają...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma znaczenia czy jesteś prawdziwym wujkiem czy przyszywanym. Grunt że się nim czujesz i kochasz dzieci ponad wszystko a one Ciebie 😃

      Usuń