wtorek, 28 lipca 2015

Idealna książka dla naszych kreatywnych rąk i umysłów.

Maciek w czerwcu skończył 7 lat. Z tej okazji dostał wiele wspaniałych prezentów. Każdy naprawdę przemyślany i chyba śmiało mogę powiedzieć, że żadna złotówka nie była wyrzucona w błoto.
Ale o tym może w innym poście. Tutaj chcę się skupić tylko na jednym z nich.

Jest to książka, która pomaga nam doskonalić nasz kreatywny sposób spojrzenia na papier, folię, gazety, puszki i inne... Zachęca do tworzenia własnych ciekawych twórczych pomysłów.
"Mister Maker. Pan Robótka Niezwykłe projekty plastyczne", bo o niej mowa, zawiera w sobie te wszystkie rzeczy o których wspomniałam wcześniej.



Już wcześniej kilka razy pisałam, że uwielbiamy razem siadać i rysować, wyklejać, kolorować, malować - a dzięki tej książce mamy możliwość spełniać się w każdym momencie. 

Kiedy zobaczyłam ten prezent mojej radości nie było końca. 
Och, jak fajnie będziemy mieli co robić - pomyślałam sobie w pierwszej chwili. Tak...
Ale zaraz przyszła druga myśl.. o ludzie przecież Maciej nie da mi spokoju i ciągle będzie za mną chodził, by tylko coś zrobić z tych przecudnych projektów. A o bałaganie już nie wspomnę. Bo sam Maciek może i nie zostawi po sobie pomalowanych ścian i wycinków gazet lub kartek, ale nie zapominajmy o Michałku, który przecież MUSI naśladować brata. No nic, muszę zagryść zęby i pozwolić im się rozwijać, a bałagan zawsze się sprzątnie.

No i przyszedł dzień, w którym koniecznie chcieli tworzyć. Zdecydowanie to nie była odpowiednia chwila. Ja wtedy robiłam obiad, i placek i zupełnie brakowało mi zarówno czasu jak i miejsca. Ale w końcu ustąpiłam i powiedziałam, że jeśli chce coś zrobić, to niech robi ale samodzielnie, bez mojej pomocy i w miarę możliwości z wykorzystaniem tego co mamy dostępne w domu.  I udało się. Moje kochane twórcze dziecko znalazło zastępcze materiały, by przygotować projekt, który przypadł mu do gustu jako pierwszy.






SZTUCZNE LODY 

Materiały potrzebne do ich wykonania:
- Farby
- Gąbki
- Plastikowa miseczka
- Taśma
- Posypka do deserów
- Klej
- Nożyczki

Wykonanie:
1. Nożyczkami wycinamy z gąbki kształt lodów.
Gąbki nie miałam na stanie, więc Maciek wymyślił, że kulki zrobi z kartek papieru.
2. Przyklejamy kulki do plastikowej miseczki
3. Malujemy każdą kulkę farbą na kolor ulubionych lodów.
4. Żeby zrobić polewę czekoladową mieszamy brązową farbę z klejem i polewamy nasze lody.
5. Wszystko posypujemy kolorową posypką.
My po pierwsze nie mieliśmy takiej w domu, a poza tym wolimy zjeść sami a nie dekorować nasze prace plastyczne, więc posypkę zrobił Maciek z kolorowych papierów.
6. Dodatkowo Maciej pokolorował talerzyk na brązowo by nie był taki nudny.

Proszę oto efekt jego pracy.



I nie zapominajmy o Michałku, który dzielnie naśladował brata i stworzył również własne lody. To efekt pracy Michałka.





I z pewnością niejednokrotnie będziemy Wam przedstawiać efekty naszej pracy z tą książką. Chcecie?
Zachęcam Was do tworzenia razem z nami, może na początek lody? Jak się Wam podobają projekty moich chłopaków?

4 komentarze:

  1. Jakie kreatywne chłopaki! Pozazdrościc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękujemy. Naprawdę świetnie się przy tym bawią.

      Usuń
  2. Cieszę się, że książka się podoba

    OdpowiedzUsuń